Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home2/niakanco/public_html/wp-content/plugins/telegram-for-wp/inc/Notifcaster.class.php on line 318
مراقب اطلاعاتتان باشید! | نیاکان پردازش از ۱۳۷۰ تـــــــا امروز
خانه / اخبار / مراقب اطلاعاتتان باشید!

مراقب اطلاعاتتان باشید!

image_pdfimage_print

با توجه به حملات سایبری هکرها در چند روز اخیر به سایت های دولتی و شرکت های بزرگ دنیا و حجم خسارات وارد شده به اطلاعات سازمان ها لازم است نکات زیر را رعایت نموده و راهکارهای پیشنهاد شده را با درجه اهمیت بالا انجام دهید:

حملات از نوع باج گیرها می باشند این نرم افزارها بدلیل ماهیت کاری که انجام می دهند از دید آنتی ویروس ها پنهان هستند و  اطلاعات اسنادی(Word, Excel, Access, Powerpoint, PDF, E.Mail, SQL, Text ) را رمزنگاری می کنند. فایل های رمزنگاری شده صرفا در قبال پرداخت مبالغ زیاد قابل استفاده می باشند و لازم به توضیح است که تاکنون هیچ روشی برای بازگشت و یا بازیابی داده های رمزنگاری شده وجود ندارد.

لازم است نکات پیشگیرانه زیر را مد نظر قرار دهید تا در دام این حملات گیر نیافتید:

۱ – از اطلاعات مهم کاری خود بر روی لوح فشرده CD یا DVD در زمان های متعدد پشتیبان تهیه کنید. توجه داشته باشید که لوح فشرده بعد از عمل رایت(Write) امکان آلوده شدن ندارد.

۲ – تحت هیچ شرایطی ایمیل های مشکوک را باز نکنید. ایمیل های مشکوک عموما با پیشنهادهای مهیجی از قبیل برنده شدن در یک مسابقه یا … می باشد. توجه داشته باشید اینگونه ایمیل ها عموما از آدرس دوستان شما که هک شده اند برای شما ارسال می شود.

۳ – بر روی لینک های خبرهای مهیج مخصوصا در این بازه زمانی که با اخبار انتخابات نیز همراه می شود کلیک نکنید. برای مطالعه اخبار به سایت های معتبر خبرگزاری مراجعه کنید و از باز کردن لینک اخبار یا تصاویر و … در نرم افزارهای شبکه های اجتماعی خودداری کنید.

۴ – به هیچ عنوان از نرم افزارهای شبکه های اجتماعی بر روی سیستم های رایانه ای  استفاده کنید. سعی کنید از نسخه های موبایلی آن شبکه ها استفاده کنید.

۵ – آنتی ویروس تان را بروز نگه دارید و از آنتی ویروس های کرک شده استفاده نکنید.

۶ – اگر دستگاه های ذخیره ساز مانند فلش یا هارد اکسترنال به سیستم خود متصل می کنید قبل از بازکردن آن ها را با آنتی ویروس اسکن کنید.

۷ – در صورتی که به باج گیر آلوده شدید(فایل های اسنادی شما به درستی باز نمی شوند و با پیامی مبنی بر رمز شدن اطلاعات مواجه شدید) بلافاصله کابل شبکه را از کامپیوتر خود جدا نمایید.

۸ – تاکید می شود حتما از داده های حساس خود بر روی لوح های CD و یا  DVD فایل پشتیبان تهیه نمایید. همچنین می توانید با بهره گیری از نرم افزارهای فشرده سازی چون Winrar فایل های خود را فشرده نموده و ذخیره کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.