خانه / شرایط و امکانات مورد نیاز نصب و استفاده از آدوبی کانکت

شرایط و امکانات مورد نیاز نصب و استفاده از آدوبی کانکت

image_pdfimage_print

نصب و استفاده از هر نرم افزاری، به شرایط و امکانات سخت افزاری و سیستم عامل دستگاه مورد استفاده، وابسته است.

به بیان ساده تر، هر برنامه ای روی هر دستگاهی اجراء نخواهد شد مگر با آن سازگار باشد.

در گام نخست، لازم است تا سیستم عامل دستگاه مورد استفاده تان و شماره یا نسخه آن را بشناسید، سپس امکانات سخت افزاری مورد نیاز را بررسی کنید.

دستگاه های ویندوزی:

لپ تاپ و کامپبوترهای مرسوم، سیستم عامل ویندوز دارند که از نسخه ویندوز ۷ تا ویندوز ۱۰ عمومیت داشته و با این برنامه سازگار هستند. لپ تاپ و کامپپوترهای قدیمی که سیستم عامل آنها ویندوز XP باشد، قادر به اجرای برنامه آدوبی کانکت نیستند. (تصویر چک لیست بالا)

از آنجائیکه نصب ویندوز ۷ به بالا نیازمند سخت افزار مناسب هست، پس دستگاهی که ویندوز ۷ به بالا روی آن نصب باشد، از حداقل های مورد انتظار سخت افراری برخوردار میباشد.

ضمنا، تقریبا غالب بیشتر لپ تاپ ها دارای دوربین وبکم WebCam و میکروفن و بلندگو هستند تا به واسطه این تجهیزات، صدا و تصویر استاد و دانش پژوه برای کلاس ارسال و یا از دستگاه دیده و شنیده شود. ولی با این حساب لازم است تا از سلامت این تجهیزات اطمینان حاصل گردد. در صورت نیاز از صفحه ترفندها نسبت به بررسی سلامتی و تنظیمات این تجهیزات اقدام کنید.

ولی در مورد سیستم های کامپیوتر رومیزی ، مرسوم نبوده که به همراه آنها، دستگاه دوربین وبکم یا میکروفن تهیه شده باشد. پس برای ارسال صدا و تصویر کاربری که پشت سیستم کامپیوتر رومیزی نشسته است، نیازمند تهیه دوربین و میکروفن هستید. نظر به این که در حال حاضر وبکم با قیمت مناسب در بازار موجود نیست و با قیمت های فعلی، تهیه آنها  به صرفه هم نیست، لذا شما را به صفحه ترفندها راهنمایی میکنم تا از راهکارهای پیشنهادی برای رفع این نیاز بهره ببرید.

لپ تاپ و دستگاههای اپل مکینتاش:

در ایران درصد بسیار کمی از کاربران از لپ تاپ یا کامپیوترهای رومیزی ساخت شرکت اپل با سیستم عامل Mac OS استفاده میکنند.

با این وجود، برابر چک لیست پیشنهادی شرکت آدوبی برای نصب و اجرای آدوبی کانکت بر روی این گونه دستگاهها (تصویر بالا)، لازم است تا سازگاری آنها با آدوبی بررسی گردد.

 

تبلت و گوشی موبایل اندروید یا آیفون:

به تجربه ثابت شده که بیشتر کاربران امروزی آدوبی کانکت (دانش پژوهان) از تبلت یا گوشی برای ورود به کلاس و بهره مندی اط آموزش مجازی استفاده میکنند.

از آنجا که تهیه لپ تاپ با این گرانی لجام گسیخته، برای همگان مقدور نیست، لاجرم باید به کوچک بودن صفحه نمایش و ریز دیده شدن جزئیات تدریس بسنده کرد.

کاربران دارای تبلت یا گوشی های اندرویدی باید نسخه اندروید دستگاه آنها، از ۴.۴ به بالا باشد و کاربران آیفون هم نسخه IOS دستگاه آنها از ۸.۱۲ به بالا

ضمنا نسبت به پاکسازی فضای حافظه تبلت یا گوشی و آزاد گذاشتن فضای کافی، اقدام کنید.

در رابطه با تبلت و گوشی برای شرکت در کلاسهای مجازی، این نکات قابل توجه است. لطفا دقت فرمائید.

۱) تبلت های لنوو که از عمرشان کمی گذشته و زیر بار بازی و استفاده زیاد بوده اند، ضعفی در قطعه ای به نام هارد دارند که به اصطلاح در حال کرش شدن و از دست رفتن است. در این دستگاه ها، عموما برنامه نصب میشه ولی پس از نصب و در هنگام اجرای برنامه و یا در حین باز کردن دوربین خود یا استاد، برنامه بسته شده و از کلاس خارج میشوید. در ۱۰ درصد موارد دیده شده که برنامه با پیام بسته شدن ناگهانی، حتی باز هم نخواهدشد. حتی ریست کردن/فلش کردن و نصب مجدد برنامه ها، منجر به بهبود وضعیت نشده. پس ترجیح بر این باشد که روی این تبلت ها حساب جدی باز نکنید.

۲) گوشی های نسل جدید سامسونگ، متاسفانه در بخش میکروفن با برنامه آدوبی کانکت مشکل داشته و صدا کاربر با اعوجاج و پارازیت و اختلال به کلاس ارسال میشود. نصب هندزفری در مدل های مختلف هم راهکار مناسبی برای این دستگاهها نیست. پس این مدلها هم مناسب برای این برنامه نیستند

 

۳) گوشی های شیائومی مدل ردمی هم مشکل میکروفن داشته و اصلا صدا را به برنامه اسال نمیکنند. خوشبختانه با هندزفری میتوان این نقص را پوشش داد و رفع کرد.

در صورت برخورد به مواردی که در ارسال و دریافت صدا و تصویر از طریق هر یک از این دستگاهها، مشکلی داشتید، به بخش ترفند و یا راهکارها نگاهی بیاندازید. شاید راهکار مناسبی در آن یافته شود

ضمنا در صورت برخورد به مواردی که لازم است تا تجربه شما به دیگران هم انتقال یابد تا از سرمایه گذاری و خرید دستگاهی که سازگاری ندارد، جلوگیری شده و یا با ارائه راهکارهای عملی و امتحان شده، مشکل دیگر کاربران رفع گردد، لطفا مشارکت کرده و آن را با ما در میان بگذارید تا به نام شما در این آموزشها منتشر کنیم.

پیشاپیش متشکریم.

 

سربرگ های دیگر آدوبی در این سایت:

آشنایی بیشتر با آدوبی کانکت

دانلود برنامه آدوبی کانکت برای گوشی/تبلت/لپ تاپ

ورود به کلاس مجازی ( تمامی کاربران )

ورود نام کاربری و رمز عبور