خانه / آموزش / آموزش سخت افزار / لپ تاپ(کامپیوتر کیفی)

لپ تاپ(کامپیوتر کیفی)

image_pdfimage_print

لپ تاپ «Laptop» مدلی از کامپیوتر می باشد که می توان آن را حمل کرد و اندازه ی تقریبا کوچکی دارد. صفحه ی تصویر و صفحه کلید این کامپیوتر کوچک را می توان روی هم تا کرد. می توان این نوع کامپیوتر را به عنوان متفاوت ترین نوع دانست. از نظر قدرت های محاسباتی و کاربردی آن تفاوتی با کامپوترهای شخصی ندارند و به علت حمل آسان آن می توان استفاده های متفاوتی از آن کرد.

سیستم عامل لپ تاپ ها

نرم افزارها دستوراتی را صادر می کنند که این دستورات مشخص می کنند که پردازنده ها چه فعالیت هایی را انجام دهند، به این دستورات نرم افزاری سیستم عامل می گویند. سیستم عامل در لپ تاپ ها مشابه سیستم عامل های دیگر کامپوترها است.

حافظه های Laptop

در Laptop از حافظه ی RAM و ROM استفاده شده است. عملکرد تراشه ی ROM که شامل BIOS می شود کاملا مشابه عملکرد در کامپیوترهای شخصی است. در حافظه ی RAM برنامه ها و داده ها وجود دارند. حافظه ی RAM استفاده شده در لپ تاپ با کامپیوترهای دیگر دارای تفاوت هایی است. از آن جایی که سازندگان Laptop باید کامپیوتری در اندازه ی کوچکتری نسبت به کامپیوترهای دیگر تولید کنند، طبیعی است که اندازه و شکل ماژول های حافظه در Laptop با کامپیوترهای دیگر متفاوت است. معمولا لپتاپ ها برای اجرای درست نرم افزارها و سیستم عامل،دارای شصت و چهار مگابایت حافظه هستند. دستگاه های ذخیره سازی زیادی در کامپیوترهای Laptop مورد استفاده قرار می گیرند. یک هارد دیسک داخلی که ظرفیت ماکزیمُم آن صد و بیست گیگابایت است در همه ی کامپیوترهای لب تاپ وجود دارد. هارد دیسک ها در کامپیوترهای شخصی و لب تاپ ها از نظر عملکرد کاملا مشابه یکدیگر هستند و تفاوت ها در ظرفیت و تنوع هارد دیسک ها است که در Laptop ها نسبت به کامپیوترهای شخصی کمتراست.

۳۸e90495af407ee7382a60ea0d722040

پورت های ورودی و خروجی لپ تاب

کامپیوترها برای اینکه بتوانند با دستگاه های دیگری از قبیل چاپگر، مودم و … در ارتباط باشند به پورت های ورودی و خروجی نیاز دارند که این پورت ها به صورت هایی مثل سریال، موازی و USB واقع شده اند. در بعضی از لپ تاپ ها به جز پورت ها، اسلات های اضافی نیز تعبیه شده اند که مورد استفاده برای PCMCIA و کارت های PC هستند.

منبع تغذیه کامپیوتر کیفی

می توان از برق شهری برای کامپیوترهای لپ تاپ استفاده کرد به همین دلیل در لپ تاپ از آداپتورهای خاص استفاده می شود. به دلیل اینکه لپ تاپ ها قابل حمل هستند بنابراین در این سیستم ها باید باطری وجود داشته باشد که این باطری از قابلیت شارژ برخوردارند.

باتری لپ تاپ

یکی از موضوعاتی که وجود دارد و باعث نگرانی برای کسانی که لپ تاپ دارند شده است، در خصوص عمر مفید و میزان عملکرد باتری های لپ تاپ است. با وجود اینکه سازندگان Laptop برای رفع این موضوع تمام تلاش خود را کرده اند و از آخرین تکنولوژی های روز دنیا بهره برده اند اما بازهم نتوانسته اند رضایت کامل مصرف کنندگان را جلب کنند. تصور اینکه شما در باتری Laptop شما در شرایط حساسی بی شارژ شود و شما نیز دسترسی به برق نداشته باشید می تواند بسیار ناخوشایند باشد. متأسفانه عمر مفید باطری همیشه کمتر از حدی است که سازندگان آن ادعا می کنند. بهترین گزینه و پیشنهاد برای رفع این مشکل، استفاده از یک منبع خارجی است.

منبع:www.downloadarticle.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.