شناسایی مصرف‌کنندگان وب‌کم در ویندوز

وب‌کم یا همان دوربین‌های کوچکی که در لپ‌تاپ‌ها وجود دارد یا برخی کاربران به‌صورت مجزا تهیه کرده و در ارتباطات زنده تصویری از آن استفاده می‌کنند بسیار کاربردی است و لذت برقراری تماس با دوستان، آشنایان و فرزندان یا والدین را چند برابر می‌کند، اما در کنار این لذت فراوان، خطرات امنیتی زیادی نیز وجود دارد که به همین علت کارشناسان همواره به کاربرانی که از وب‌کم استفاده نمی‌کنند توصیه می‌کنند روی آن را بپوشانند. 

اگر جزو کاربرانی هستید که از وب‌کم دستگاه خود استفاده می‌کنید ممکن است بخواهید در مواقعی که دوربین شما فعال و چراغ آن روشن می‌شود، برنامه‌ای را که موجب فعال‌سازی وب‌کم شده شناسایی کرده تا به این ترتیب با اطمینان و آرامش بیشتری از وب‌کم استفاده کنید و نگران هک شدن دستگاه خود نباشید. برای انجام این کار در ویندوز می‌توان از ترفندی که به کمک ابزار Process Explorer tool اجرا می‌شود کمک گرفت. این ابزار توسط مایکروسافت منتشر شده و مشابه ابزار Task Manager ویندوز اما با امکانات بسیار بیشتر است.

پیش از هر چیز باید نام وب‌کم را در فهرست دستگاه‌های متصل به رایانه پیدا کنید. برای انجام این کار در ویندوزهای ۸ و ۱۰ می‌توانید روی منوی استارت کلیک راست ماوس را فشار دهید و گزینه Device Manager را انتخاب کنید. همچنین در ویندوز ۷ نیز کلیدهای Windows+R را فشار داده و پس از تایپ عبارت devmgmt.msc کلید اینتر را فشار دهید.

به بخش Imaging Devices مراجعه کرده و پس از انتخاب وب‌کم موجود در این بخش، روی آن کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

روی تب Details کلیک کرده و از بخش Property گزینه Physical Device Object Name را انتخاب کنید.

روی مقدار به‌نمایش درآمده در بخش Value کلیک راست کرده و گزینه Copy را انتخاب کنید.

حالا ‌باید ابزار Process Explorer را اجرا کنید. در صورتی‌که این ابزار را دریافت نکرده‌اید می‌توانید با مراجعه به لینک زیر آخرین نسخه از آن را دریافت و نصب کنید:

http://tiny.cc/click_proex

پس از اجرای این نرم‌افزار، کلیدهای Ctrl+F را فشار داده یا از منوی Find روی Find Handle or DLL کلیک کنید.

در بخش Handle or DLL Substring کلیک راست کرده و گزینه Paste را انتخاب کنید تا مقدار کپی شده در مرحله ۴ در این بخش وارد شود.

روی گزینه Search کلیک کنید تا نرم‌افزار Process Explorer عملیات جست‌وجوی برنامه‌هایی را که در حال استفاده از وب‌کم هستند، آغاز کند.

پس از مشاهده نتابج جست‌وجو در صورتی‌که نیازمند کسب اطلاعات بیشتر از هر برنامه باشید می‌توانید نام برنامه را در فهرست Processهای فعال پیدا کرده و با کلیک راست روی آن و انتخاب گزینه Properties اطلاعات بیشتری از برنامه موردنظر کسب کنید. همچنین در صورت مشکوک بودن هریک از برنامه‌ها می‌توانید با کلیک راست و انتخاب گزینه Kill Process آن برنامه را ببندید.

منبع:بیتوته




بلاک تمام ایمیل‌های مزاحم در جیمیل

یکی از مشکلاتی که همواره کاربران صندوق‌های پستی از جمله جیمیل را کلافه می‌کند ایمیل‌های مزاحم است. لزوما این ایمیل‌ها همیشه اسپم نیستند بلکه گاهی ممکن است تصمیم داشته باشید تا ایمیل‌های یکی از مخاطبان یا شرکت‌های مشهور را بلاک کنید. جیمیل برای رسیدن به‌این هدف راه‌کار بسیار ساده‌ای را در اختیار کاربران خود قرار داده است. با ماه همراه باشید.

اگر از کاربران اینترنت بخواهیم که لیستی از بدترین چیزهایی که با آن برخورد می‌کنند تهیه کنند ایمیل‌های ناخواسته در کنار پیام‌های توییتر و تبلیغات در صدر این فهرست جا دارند. 

اما، مشکل فقط ایمیل‌های اسپم نیستند که حجم صندوق پستی را پر می‌کنند. در دنیای امروز که کاربران همیشه آنلاین هستند چقدر احتمال دارد که بتوانید برای یک مدت زمان مشخص صندوق خود را خالی نگه دارید؟

خوشبختانه، جیمیل فکر این قسمت را هم کرده و روش ساده‌ای برای بلاک کردن ایمیل‌ها از آدرس‌هایی که چندان علاقه‌ای به آن‌ها ندارید ارائه کرده است.

 

چگونه ایمیل‌ها را در جیمیل بلاک کنیم

۱- در مرورگر خود به‌مسیر google.com/gmail بروید و با تایپ نام کاربری و گذرواژه وارد حساب کاربری‌تان شوید.

۲- ایمیل فرد، شرکت یا هر آدرس رندومی که قصد بلاک کردن آن‌را دارید پیدا کنید.

۳- ایمیل مربوطه را باز کنید.

۴- در همان خطی که نام و آدرس ارسال کننده وجود دارد روی فلش رو به‌پایین کلیک کنید.

۵- گزینه “[Block “[Sender’s name/address را انتخاب کنید. 

چگونه ایمیل‌ها را در جیمیل آنبلاک کنیم

اگر ایمیل یکی از مخاطبان خود را به‌طور تصادفی بلاک کرده‌اید، اصلا نگران نباشید. به‌سادگی می‌توانید خودتان را از این مخمصه نجات دهید.

۱- جیمیل را باز کنید.

۲- روی آیکون چرخ دنده در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. 

۳- وارد Settings شوید.

۴- روی تب Filters and Blocked Addresses در بالای صفحه کلیک کنید.

۵- به‌پایین صفحه بروید تا به‌گزینه The following email addresses are blocked. Messages from these addresses will appera in Spam برسید. 

۶- آدرسی که قصد آنبلاک کردن آن‌را دارید هایلایت کنید.

۷- روی گزینه Unblock Selected Addresses کلیک کنید.

به‌همین سادگی می‌توانید ایمیل‌های مزاحم و کلافه کننده را بلاک کنید.




تبلیغات در تلگرام چگونه است؟

پیامرسان تلگرام به دلیل سادگی در نوع استفاده و نوع استفاده کاربران از موبایل از استقبال ۸۰% میان ایرانیانی که عضو تلگرام شده اند قرار گرفته و بطور معمول شبکه اجتماعی پرطرفدار وقتی به این حد از محبوبیت برسد باید سر و سامان تبلیغاتی پیدا کند. یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های پیامرسان در ایران اپلیکیشن تلگرام است ، این پیامرسان هم مانند سایر شبکه های اجتماعی شرکتهای تبلیغات آنلاین را به خود علاقه مند کرده و خوشبختانه تبلیغات در تلگرام تاثیر مثبت و محسوسی را در رونق کسب و کارها گذاشته است .

تلگرام با بیش از میلیونها کاربر فعال در ایران به بهترین بستر اطلاع رسانی برای تبلیغ شما تبدیل شده ، حتی تلگرام تاثیراتی در اقتصاد هم داشته و بسیاری از جوانان باهوش ایرانی با استفاده از اطلاع رسانی تبلیغ شما به اعضای خود در تلگرام به کسب  و کار خود و شما رونق داده اند . اخیرا تعداد کانال های تلگرام از چند میلیون بیشتر شده و صاحبان کانال ها مطالب جالب توجه و اطلاعات مفید را در کانال ها منتشر میکنند و میلیون ها نفر را سرگرم میکنند . حال اینکه در کنار سرگرمی، اطلاع رسانی خدمات و محصول شما می تواند بسیار موثر واقع گردد.

مزایای تبلیغات حرفه ای در تلگرام

هزینه ارسال پیام و عکس و فیلم رایگان است

محدودیتی در ارسال تعداد کلمات وجود ندارد

قابلیت اشتراک‌گذاری لینک سایت و یا صفحات اینترنتی

امکان ارسال فیلم و تصویر توسط تعداد زیادی از کاربران خوانده می‌شود

امکان ارسال به صورت منطقه‌ای، پیش‌شماره‌ای و مشاغل و… مناسب برای برندسازی و معرفی محصولات و خدمات

قابلیت تبادل اطلاعات با مشتری بازاری نو برای تبلیغات.

انواع روش‌های تبلیغ در تلگرام:

افزایش تضمینی اعضای کانال تلگرام

تبلیغات بازدیدی تلگرام

تبلیغات ثابت و ساعتی تلگرام

تبلیغات کلیکی در تلگرام

تبلیغات توسط افراد تاثیرگذار 

۱- افزایش تضمینی اعضای کانال تلگرام

یکی از روش‌های تبلیغات در تلگرام، یا بهتر است بگوییم ترفندهای کسانی که در زمینه تبلیغات در تلگرام فعال هستند، افزایش تضمینی اعضای یک کانال است. این روش عملاً برای کسب و کارها بدون بازده است زیرا اعضای اضافه شده به کانال، لزوماً واقعی نیستند یا اگر واقعی باشند، به محتوای کانال شما علاقمند نیستند و با کانال شما تعامل بالایی ندارند. پس،تنها یک عدد می‌ماند که به هیچ دردتان نمی‌خورد!

۲- تبلیغات بازدیدی تلگرام

مرسوم‌ترین نوع تبلیغات در تلگرام تبلیغات بازدیدی است. سیستم خود تلگرام بر حسب بازدید عمل می‌کند و همین موضوع، تبلیغات بازدیدی را قابل اعتماد می‌کند.

در این روش، شما بر اساس تعداد بازدیدی که از تبلیغ‌تان می‌شود هزینه پرداخت می‌کنید. البته تعداد بازدیدی که برای پُست تبلیغی‌تان می خواهید از قبل با مجری تبلیغاتی‌تان هماهنگ می‌شود. یعنی شما تعداد بازدید را برای مجری تبلیغات خود مشخص می‌کنید و هزینه کل بازدیدها رو از قبل پرداخت می‌کنید.

این روش تبلیغاتی می‌تواند بر اساس موضوع هم اجرا شود. یعنی شما تبلیغ خودتان را در کانال‌های مرتبط با موضوع فعالیت‌تان منتشر می کنید و در نتیجه، بازدهی بیشتری خواهید داشت. اما این موضوع، باعث افزایش هزینه تبلیغات‌تان خواهد شد.

۳- تبلیغات ثابت و ساعتی تلگرام

مدل دیگر تبلیغات تلگرامی که کم کم دارد در تلگرام محبوب می شود، تبلیغات ثابت و ساعتی است. یعنی همان روش متداول تبلیغاتی در تمام جهان. شما یک مبلغ به کانال های تلگرام یا مجری تبلیغات خود پرداخت می کنید و در عوض تبلیغات شما برای ۱۲ یا ۲۴ ساعت در کانال های مختلف منتشر خواهد شد.

۴- تبلیغات کلیکی در تلگرام

روش دیگری در تبلیغات تلگرام وجود دارد که به صورت کلیکی انجام می شود. این روش تبلیغاتی توسط سامانه های تبلیغات در تلگرام پیاده سازی شده است.

در تبلیغات کلیکی تلگرام، شما بر اساس قیمت هر کلیک، بودجه کلی تبلیغات تلگرام خود را تعیین می کنید و در صورتی که می خواستید، موضوع کانال هایی که می خواهید تبلیغ در آنها منتشر شود را هم مشخص می کنید.

ویژگی مثبت تبلیغات کلیکی تلگرام این است که شما تنها بابت کلیکی که بر روی لینک تبلیغ تان انجام می شود هزینه می پردازید.

۵- تبلیغات توسط افراد تاثیرگذار

یکی از روش های تبلیغ در کانالهای تلگرام که امروزه بسیار در جهان مطرح شده است، تبلیغات به واسطه افراد تاثیرگذار است. یعنی کسانی را که در فکر عامه مردم تاثیر می گذارند را پیدا کنید و از آنها برای تبلیغ کسب و کار خودتان کمک بگیرید.

هیچ‌چیز مثل این تاثیرگذار نیست که یک شخصیت محبوبتان به شما یک برند را پیشنهاد کند. نه؟ این قدرت تبلیغات توسط افراد تاثیرگذار است. یک روش تبلیغاتی که شاید هزینه آن بیشتر از تبلیغات معمولی باشد، اما برای برندینگ معجزه می‌کند.

محبوبیت این روش تبلیغاتی هم کاملاً قابل درک است.